Klantenservice | open 020-2611412

Retour / Garantie

Waarom kiezen voor ons?
Helpcenter

Retour / Garantie

Waterpompshop.nl heeft service hoog in het vaandel staan. Wij gaan daarom constructief en eerlijk met u om. Heeft u een probleem, dan gaan wij proberen dit op te lossen. 
Wij gaan daarnaast ook zeer goed met onze leveranciers om, ook dit heeft voor u grote voordelen. Zo kunnen wij u in veel gevallen adequater helpen bij het oplossen van een probleem. Of snel de nodige technische zaken voor u uitzoeken, ten einde een passende oplossing te bieden!

Samengevat

  • Schade bij de levering? Neem contact met ons op, wij regelen een oplossing
  • Wij proberen u altijd z.s.m. weer op gang te helpen
  • Producten met fabricagefouten, worden vervangen
  • Recht op 2 jaar garantie: als u uw product gebruikt, zoals en waarvoor, het bedoeld is
  • Reparaties onder garantie zijn gratis en mogen maximaal 2 weken in beslag nemen
  • Bekijk de tips en uitleg bij storingen, voor een directe oplossing
  • Wij bieden in alle gevallen een oplossing, no-nonsense!
  • Wij zijn lid van Thuiswinkel Waarborg

Beschadigde producten

Heeft u een artikel beschadigd ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen er alles aan doen, om u het product zo snel mogelijk in gebruik te laten nemen. Het kan zijn dat we u een vervangend onderdeel sturen of misschien een vervangend toestel. We zijn er vooral op uit, om u, uw werk / klus / hobby te kunnen laten uitvoeren.

Storing

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Eventuele extra garanties doen niets af aan de wettelijke garantie. Heeft u een product ontvangen dat niet aan de norm voldoet? Indien er zich een storing met het product voordoet, dan kunnen we een garantieprocedure starten. Dit houdt in dat u de storing bij ons kunt aanmelden, via het garantieformulier. U opent dit formulier onder aan deze pagina.

Indien er zich onverhoopt storingen voordoen, dan kunt u bij ons terecht. Vaak kunnen wij op afstand al iets voor u betekenen. In sommige gevallen vragen we u het product terug te sturen, zodat wij hiernaar kunnen kijken.
U kunt ook bij ons langskomen met het product, wij regelen de verdere afhandeling van het reparatie- / vervangingsproces. Indien reparatie nodig is, gaat het product naar de reparatieservice van de fabrikant. Reparatie duurt maximaal 2 weken.
U kunt het product na reparatie weer bij ons afhalen of opgestuurd krijgen. Wij brengen u op de hoogte zodra wij het gerepareerde product retour hebben ontvangen van de fabrikant.

Oplossing

Normaal gesproken kunnen wij het probleem voor u oplossen, zodat u gebruik kunt blijven maken van het product. In principe wordt het product gerepareerd, of krijgt u van ons een vervangend toestel. Het product dient altijd op een normale manier te zijn gebruikt (zoals de gebruiksaanwijzing vermeld) en waarvoor het is bedoeld. In dit geval worden retouren, gecontroleerd, gerepareerd en goed getest, aan u verzonden.

Retouren waar verkeerd gebruik, slecht onderhoud, of misbruik wordt geconstateerd, worden altijd met u overlegd. Mede om te voorkomen dat dit in de toekomst opnieuw gebeurd. Ook in deze gevallen kunt u van ons een eerlijk voorstel verwachten, om zo snel mogelijk verder te kunnen. Overigens wordt eerlijkheid beloond in deze gevallen. Meer informatie over retourneren »

Snelste weg naar een oplossing

Veel van de storingen kunnen op afstand worden opgelost. Wij hebben daarom veel tijd en moeite gestoken in het schrijven van oplossingen. Dit is altijd de makkelijkste, maar ook de snelste oplossing die er is.

Mogelijk voorkomende problemen

Heeft u het probleem nog niet kunnen verhelpen?

Het kan zijn dat er een technisch defect is opgetreden. Indien u binnen de garantietermijn zit, heeft u recht op een vervangend toestel. Om dit te kunnen vaststellen, wordt het product opgestuurd naar de fabrikant. Daar wordt de machine door specialisten onderzocht.

Garantie aanvragen

Een garantieaanvraag resulteert altijd in een werkend product, door een reparatie of een nieuw exemplaar. Zelf hebben we ervaring met de producten, en kunnen u voorzien van informatie en tips om uw product werkend te krijgen. Wanneer het een garantiegeval betreft, dan zal het product terug naar de fabrikant gaan, alwaar het toestel grondig wordt nagelopen en gerepareerd of vervangen.

Wanneer na controle blijkt dat het product wel werkt, of dat verkeerd gebruik het probleem heeft veroorzaakt, dan zullen de coontrole kosten en eventuele reparatiekosten in rekening worden gebracht.

U kunt alleen via de site garantie aanvragen. In de showroom staan geen mensen, die garantie kunnen behandelen. Zonder een ingevuld gerantieformulier kunnen wij de garantie nog niet in behandeling nemen. Na het invullen van het garantieformulier, zal er direct contact worden opgenomen met de leverancier. Zij zullen dan de eerste instructies geven, waarna er contact met u opgenomen zal worden.

Vul het formulier in om garantie aan te vragen