Truck icon Vóór 22.00u besteld, morgen in huis*
Customer support

Garantie & Reparatie

Waterpompshop.nl heeft service hoog in het vaandel staan. Wij gaan daarom constructief en eerlijk met u om. Heeft u een probleem, dan gaan wij proberen dit direct op te lossen met onze technisch getrainde medewerkers. Vaak komen wij telefonisch en met foto's of een video samen met u al tot een oplossing of conclusie. Wij gaan daarnaast zeer goed met onze leveranciers om, dit heeft voor u grote voordelen. Mochten het probleem complexer zijn en niet direct op te lossen dan kunnen wij snel schakelen met de technische afdelingen van de producenten. Op ons YouTube kanaal en op onze blogs vind u ook veel informatie over de meest voorkomende situaties.

Mijn pomp is kapot, wat nu?

Door onze eigen expertise én goede contacten met onze leveranciers kunnen wij eventuele problemen meestal op afstand al met u oplossen. Op onze site staan al vele video's, blogs en tips om problemen met pompen te verhelpen. Klik hier om deze te bekijken.

Wanneer u ondanks deze tips toch nog problemen met het product ervaart, vragen wij u om ons een filmpje te sturen. Onze experts kunnen door het zien van de installatie en het luisteren naar de pomp vaak al tips geven om het probleem te verhelpen. Dit is de snelste methode en bovendien kunnen we op deze manier eventuele onnodige kosten besparen. U kunt het filmpje per email sturen naar [email protected] of via WhatsApp (020 2611412). Graag uw naam en ordernummer erbij vermelden.

Als we ondanks bovenstaande geen oplossing hebben kunnen vinden, vragen wij u om het garantieformulier in te vullen. We nemen dan contact op met de fabrikant om uw pomp te laten controleren. U stuurt het product vervolgens op eigen kosten naar de fabrikant.

Wanneer na controle blijkt dat de pomp defect is door een fabricagefout, dan wordt de pomp kosteloos gerepareerd of ontvangt u van ons een vervangend product. Ook vergoeden wij in dit geval de verzendkosten.

Wanneer blijkt dat de pomp defect is door verkeerd gebruik, slijtage of dat het aan de installatie ligt, zullen er kosten voor de controle en het retour sturen in rekening worden gebracht.

Hoe lang is de garantie op mijn product?

"Op de meeste producten geldt een fabrieksgarantie van 2 jaar. Op uw factuur staat per product de betreffende garantieperiode aangegeven. Binnen deze periode moet het product datgene doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Bepaalde onderdelen in een pomp zijn onderhevig aan slijtage. U kunt hierbij denken aan de mechanische dichting (seal) kogellagers en condensator. Deze onderdelen vallen dan ook buiten de garantie. Ook wanneer een pomp bijvoorbeeld droog heeft gedraaid (zonder water), is dit duidelijk zichtbaar en valt dit niet onder garantie.

De garantie vervalt bij onjuist gebruik en wanneer er zonder overleg, op eigen initiatief, een wijziging of reparatie is uitgevoerd op/aan het product.

Hoe kan ik mijn product terugsturen voor reparatie?

Wij proberen altijd in eerste instantie door middel van foto's en filmpjes een oplossing te vinden. Indien wij op afstand geen oplossing hebben gevonden, kunt u hier het garantieformulier invullen.

We nemen dan contact op met de fabrikant om uw pomp te laten controleren. U stuurt het product vervolgens op eigen kosten naar de fabrikant. Wanneer na controle blijkt dat de pomp defect is door een fabricagefout, dan wordt de pomp kosteloos gerepareerd of ontvangt u van ons een vervangend product. Ook vergoeden wij in dit geval de verzendkosten. Wanneer blijkt dat de pomp defect is door verkeerd gebruik, slijtage of dat het aan de installatie ligt, zullen er kosten voor de controle en het retour sturen in rekening worden gebracht.

Hoe lang duurt het voordat ik een nieuw of gerepareerd artikel heb?

Wanneer het niet gelukt is om op afstand het probleem te verhelpen, zal in de meeste gevallen de pomp ter controle naar de fabrikant gestuurd worden. Ze nemen uw pomp zo snel mogelijk in behandeling. Houd u rekening met een periode van 2-3 weken afhankelijk van de bevindingen. Wij hebben geen leenpompen beschikbaar.

Hebben jullie een technische dienst die op locatie komt bij een defecte pomp?

Wij bieden technische ondersteuning op afstand. Wij hebben geen technische dienst die ter plaatse een product kan komen repareren.

Door onze eigen expertise én goede contacten met onze leveranciers kunnen wij eventuele problemen meestal op afstand al met u oplossen. Op onze site staan al vele video's, blogs en tips om problemen met pompen te verhelpen. Klik hier om deze te bekijken.

Wanneer u ondanks deze tips nog steeds problemen met het product ervaart, vragen wij u om ons een filmpje te sturen. Onze experts kunnen door het zien van de installatie en het luisteren naar de pomp vaak al tips geven om het probleem te verhelpen. Dit is de snelste methode en bovendien kunnen we op deze manier eventuele onnodige kosten besparen. U kunt het filmpje per email sturen naar [email protected] of via ons WhatsApp (020 2611412) Graag uw naam en ordernummer erbij vermelden.

Wat valt er onder garantie?

Op de meeste producten geldt 2 jaar fabrieksgarantie. Binnen deze periode moet het product datgene doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Bepaalde onderdelen in een pomp zijn onderhevig aan slijtage. U kunt hierbij denken aan de mechanische dichting (seal) kogellagers en condensator. Deze onderdelen vallen dan ook buiten de garantie. Ook wanneer een pomp bijvoorbeeld droog heeft gedraaid (zonder water), is dit duidelijk zichtbaar en valt dit niet onder garantie.

De garantie vervalt bij onjuist gebruik en wanneer er zonder overleg, op eigen initiatief, een wijziging of reparatie is uitgevoerd op/aan het product.

Wat is slijtage?

Bepaalde onderdelen in een pomp zijn onderhevig aan slijtage. U kunt hierbij denken aan de mechanische dichting (seal) kogellagers en condensator. Deze onderdelen vallen dan ook buiten de garantie. Ook wanneer een pomp bijvoorbeeld droog heeft gedraaid, is dit duidelijk zichtbaar en valt dit niet onder garantie.

Moet ik betalen voor mijn reparatie?

Indien wij op afstand geen oplossing hebben gevonden, stuurt u uw pomp op eigen kosten ter controle naar de fabrikant.

Wanneer na controle blijkt dat de pomp defect is door een fabricagefout, dan wordt de pomp kosteloos gerepareerd of ontvangt u van ons een vervangend product. Ook vergoeden wij in dit geval de verzendkosten.

Wanneer blijkt dat de pomp defect is door verkeerd gebruik, slijtage of dat het aan de installatie ligt, zullen er kosten voor de controle en het retour sturen in rekening worden gebracht. U wordt hier altijd vooraf over geinformeerd.

Komen jullie mijn product thuis repareren?

Wij bieden technische ondersteuning op afstand. Wij hebben geen technische dienst die ter plaatse een product kan komen repareren.

Door onze eigen expertise én goede contacten met onze leveranciers kunnen wij eventuele problemen meestal op afstand al met u oplossen. Op onze site staan al vele video's, blogs en tips om problemen met pompen te verhelpen. Klik hier om deze te bekijken.

Wanneer u ondanks deze tips nog steeds problemen met het product ervaart, vragen wij u om ons een filmpje te sturen. Onze experts kunnen door het zien van de installatie en het luisteren naar de pomp vaak al tips geven om het probleem te verhelpen. Dit is de snelste methode en bovendien kunnen we op deze manier eventuele onnodige kosten besparen. U kunt het filmpje per email sturen naar [email protected] of via ons WhatsApp (020 2611412) Graag uw naam en ordernummer erbij vermelden.

Mijn product is beschadigd geleverd, wat nu?

Heeft u een beschadigd product ontvangen? Wij zullen er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het kan zijn dat wij u een vervangend onderdeel sturen of misschien een vervangend product. Dit proces zal sneller gaan wanneer wij op voorhand al foto's hebben ontvangen van het product. De foto's kunt u mailen naar [email protected] of via WhatsApp (020 2611412) sturen, gelieve hierbij het ordernummer en uw naam te vermelden.

Wat gebeurt er met mijn pomp als ik hem ongerepareerd terug wil ontvangen?

Wanneer de pomp is gecontroleerd en de fabrikant tot de conclusie is gekomen dat het defect niet onder garantie valt, ontvangt u een offerte van de kosten (voor het controleren, repareren, eventuele onderdelen etc). U heeft altijd de keuze om de pomp ongerepareerd terug te laten sturen na betaling van de controle kosten. Uw pomp wordt dan niet meer in elkaar gezet en in de huidige staat terug gestuurd.

Moet ik betalen om mijn product op te sturen voor reparatie?

U stuurt het product op eigen kosten voor controle naar de fabrikant.

Wanneer na controle blijkt dat de pomp defect is door een fabricagefout, dan wordt de pomp kosteloos gerepareerd of ontvangt u van ons een vervangend product. Ook vergoeden wij in dit geval de verzendkosten.

Wanneer blijkt dat de pomp defect is door verkeerd gebruik, slijtage of dat het aan de installatie ligt, zullen er kosten voor de controle en het retour sturen in rekening worden gebracht.

Kan ik mijn reparatie achteraf betalen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. De reparatie dient vooraf betaald te worden.

Mijn beregeningspomp of hydrofoor zuigt geen water aan.
Mijn hydrofoorpomp slaat steeds aan en uit
Hoe monteer ik een stroomkabel aan een waterpomp?
Welke koppelstukken heb ik nodig voor een beregeningspomp?
Mijn dompelpomp loopt maar verpompt geen water

✓ Deskundig advies